§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (dalej jako „Regulamin”) określa warunki świadczenia usług przez Weronika Odrobny prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Instytut Zdrowia Psychicznego Para Familia; Weronika Odrobny Forma prawna: Działalność Gospodarcza REGON: 081081969 NIP: 5993042005, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki (dalej jako „Usługodawca”) na rzecz osób fizycznych za pośrednictwem witryny internetowej znajdującej się pod adresem elektronicznym www.paarafamilia.pl z główną siedzibą ul. Franciszka Walczaka 12BC, 66-400 Gorzów Wielkopolski.
- Usługodawca za pomocą Serwisu świadczy usługi umożliwiające Pacjentom dokonywanie rezerwacji wizyt w placówkach stacjonarnych oraz zakup medycznych konsultacji prowadzonych przez lekarzy oraz specjalistów Usługodawcy z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
- Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 z późn. zm.).
- Pacjentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest osoba fizyczna, która korzysta lub zamierza skorzystać z usług Serwisu (dalej jako „Pacjent’’).
- Zawartość Serwisu, w szczególności teksty i znaki graficzne stanowi własność Usługodawcy i jest prawnie chroniona.
§ 2. Ogólne warunki świadczenia usług
- Serwis stanowi narzędzie do zarządzania on-line konsultacjami medycznymi odbywającymi się w stacjonarnych placówkach Usługodawcy (dalej jako „Wizyta’’) oraz do zarządzania on-line konsultacjami medycznymi świadczonymi drogą elektroniczną w formie telefonicznej konsultacji oraz wideo konsultacji (dalej jako „E-wizyta’’) oraz wi
- Aktualna lista stacjonarnych placówek świadczących konsultacje medyczne wraz z ich adresami oraz numerami telefonów w których Pacjent może dokonać rezerwacji Wizyty znajduje się na stronie Serwisu.
- Konsultacji medycznych udzielają lekarze i specjaliści Kliniki Pyschologiczno – Psychiatrycznej prowadzonej przez Usługodawcę.
- Pacjent przyjmuje do wiadomości, że świadczenie Usług odbywa się przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego, zapewniającego przetwarzanie i przechowywanie, a także wysłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne, zgodnie z brzmieniem ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Korzystanie z Serwisu może odbywać się wyłącznie na zasadach określonych w treści niniejszego Regulaminu.
- W celu właściwego korzystania z Serwisu Pacjent powinien posiadać komputer lub urządzenie z zainstalowanym oprogramowaniem pozwalającym na przeglądanie stron internetowych (w szczególności FireFox lub Chrome) oraz dostęp do Sieci Internet.
- Serwis udostępnia Pacjentowi możliwość:
- rezerwacji Wizyt,
- rezerwacji oraz odbywania wizyty medycznych on-line z lekarzem bądź specjalistą Usługodawcy,
- zmiany terminów Wizyt oraz online wizyt
- odwoływania Wizyt oraz online wizyt,
- prowadzenia i przeglądania historii Wizyt oraz E-wizyt,
- wystawiania opinii o lekarzach oraz specjalistach udzielających konsultacji medycznych,
- Oplacenie wizyty online
- prowadzenia chata z konsultantami medycznymi Usługodawcy.
- Korzystanie z Serwisu jest nieodpłatne jednak Pacjent chcąc dokonać zakupu wizyt zobowiązany jest do uiszczenia płatności za wybraną przez siebie usługę zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem znajdującym się na stronie Serwisu. Pacjent zostanie poinformowany przed dokonaniem zakupu wizyty o jej całkowitym koszcie.
- Pacjent może przeglądać zawartość Serwisu bez dokonania rejestracji (w tym korzystać z chata). Zarządzanie Wizytami oraz wystawianie opinii o lekarzach a także zakup i korzystanie z E-wizyt możliwe jest jedynie po uprzednim dokonaniu rejestracji konta przez Pacjenta.
- W celu dokonania rejestracji Pacjent podaje następujące dane osobowe:
- imię,
- nazwisko,
- adres e-mail,
- numer telefonu.
- Adresu zamieszkania
- Przed dokonaniem rejestracji Pacjent zobowiązany jest zapoznać się z treścią Regulaminu i dokonać jego akceptacji.
- Po dokonaniu rejestracji Pacjent otrzymuje na podany przez siebie adres poczty elektronicznej wiadomość potwierdzającą rejestrację wizyty
- Pacjent niezarejestrowany może skorzystać z funkcjonalności chata dostępnej na stronie Serwisu. Chat służy do zapewnienia komunikacji pomiędzy Pacjentem a Usługodawcą, w szczególności do kierowania do Usługodawcy pytań dotyczących świadczenia przez niego usług (np. dotyczące cennika, zakresu usług, specjalistów). Usługodawca nie udziela porad medycznych ani konsultacji za pośrednictwem chata.
- Podczas korzystania z chata Pacjent może podać dane osobowe w zakresie: imię i nazwisko, adres e-mail, w celu udzielenia odpowiedzi na kierowane pytanie w późniejszym czasie.
- W celu należytego świadczenia usług, w tym zapewnienia kontaktu z Pacjentem, Usługodawca będzie przesyłał na podany przez Pacjenta adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu krótkie wiadomości o charakterze technicznym dotyczące dokonanych rezerwacji (w szczególności kod potwierdzający rezerwację Wizyty w placówce stacjonarnej lub informację przypominająca o wizycie w placówce stacjonarnej). W celu uniknięcia wątpliwości, komunikaty o których mowa w zdaniu poprzednim nie stanowią informacji handlowej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Podczas korzystania z Serwisu Pacjent jest zobowiązany do powstrzymywania się od jakichkolwiek działań mogących utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Serwisu oraz do korzystania z Serwisu w sposób nieuciążliwy dla innych użytkowników.
- Pacjent może korzystać z Serwisu 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę niezależnie od tego czy dokonał rejestracji.
§ 3. Rezerwacja Wizyty
- Pacjent ma możliwość dokonania rezerwacji Wizyty odbywającej się w stacjonarnej placówce medycznej za pomocą Serwisu
- W ciągu 24 godzin Pacjent może dokonać maksymalnie do dwóch rezerwacji.
- Rezerwacja Wizyty odbywa się poprzez wybór lekarza, miejsca wizyty (placówki stacjonarnej), daty i godziny wizyty oraz czasu jej trwania (20, 30, 40 lub 60 minut). Rezerwację Wizyty Pacjent potwierdza poprzez kliknięcie przycisku „Potwierdź rezerwację”.
- Po skutecznym dokonaniu rezerwacji Pacjent otrzymuje na podany przez siebie adres poczty elektronicznej wiadomość potwierdzającą rezerwację.
- Pacjent ma możliwość odwołania Wizyty za pośrednictwem Serwisu poprzez kontakt telefoniczny z rejestracja do 3 dni przed wizyta.
§ 4. Zakup i rezerwacja
- Pacjent ma możliwość dokonania zakupu wizyty domowej i wizyty online
- Pacjent może dokonać zakupu wizyt zgodnie z cennikiem w zakładce Serwisu znajdującej się pod adresem: www.parafamilia.pl
- Ceny za wizyt podawane są w złotych polskich i są cenami brutto tzn. zawierają podatek VAT.
- Pacjent nie ma możliwości rezerwacji wizyt oferowanej przez Usługodawcę na stronie Serwisu bez jej jednoczesnego opłacenia. Usługodawca zastrzega, iż płatność jest warunkiem koniecznym do dokonania zakupu wizyty w tym jej rezerwacji) przez Pacjenta.
- Pacjent dokonując zakupu wizyty za pomocą Serwisu (w zakładce wskazanej w ustępie 2 niniejszego paragrafu), dokonuje również rezerwacji wybranego przez siebie terminu wykonania E-wizyty (w tym daty i godziny), wyboru lekarza a także formy porady medycznej (audio lub wideo) oraz czasu jej trwania (20, 30, 40 lub 60 minut). Zakup oraz rezerwację szczegółów zamówienia usługi Pacjent potwierdza poprzez kliknięcie przycisku ,,Potwierdź rezerwację i zapłać’’.
- Płatności za E-wizyty dokonywane są przez Pacjenta z góry za pośrednictwem serwisu płatności Fondy, Payu, blik.
- Po skutecznym dokonaniu płatności za wizytę i zaksięgowaniu środków przez Usługodawcę Pacjent otrzymuje na podany przez siebie adres poczty elektronicznej wiadomość potwierdzającą zakup w tym rezerwację wybranego przez siebie terminu wizyty oraz szczegółów realizacji usługi.
- W ciągu 24 godzin Pacjent może zakupić nie ograniczoną liczbę dostępnych wizyt na stronie Serwisu.
- Świadczenie usługi wizyty odbywa się w języku polskim i językach obcych u wybranych lekarzy oraz specjalistów.
- Pacjent przerywając wizytę przed czasem jej zakończenia nie jest uprawniony do późniejszego wykorzystania czasu, który pozostałby do zakończenia konsultacji medycznej.
- Pacjent podczas trwania wizyty ma możliwość przesłania lekarzowi bądź specjaliście Usługodawcy wyników badań bądź innych niezbędnych informacji dotyczących aktualnego stanu zdrowia. Informacje te dołączane zostają do dokumentacji medycznej prowadzonej dla Pacjenta.
- Pacjent podczas wizyty zostanie poproszony przez Specjalistę lub Lekarza o pokazanie dokumentu potwierdzającego jego tożsamość z zdjęciem.
- Po wizycie Pacjent może odebrać paragon w Klinice, w której przyjmuje specjalista u którego odbył wizytę lub napisać emaila ws. paragonu, zostanie wysłany skan paragonu na emaila.
- Faktury na firmę, fundację lub z NIP – Pacjent jest proszony o wysłanie przed wizytą pełnych i poprawnych danych firmy na którą ma być wystawiona faktura. Faktura zostanie wysłana emailem po wizycie.
§ 5. Odwołanie lub zmiana terminu
wizyt
- Pacjent ma prawo odwołania zakupionej E-wizyty najpóźniej na 72 godziny przed terminem jej wykonania, dzwoniąc na numer rejestracyjny podany na stronie.
- W przypadku odwołania wizyty w czasie krótszym niż 24 godziny przed jej rozpoczęciem kwota za świadczenie nie będzie zwracana.
- W przypadku odwołania lub zmiany terminu wizyty Pacjent otrzymuje potwierdzenie dokonanej czynności w postaci komunikatu przesłanego na podany przez siebie adres poczty elektronicznej.
- W przypadku odwołania wizyty w czasie dłuższym niż 72 godziny przed jej planowanym rozpoczęciem następuje zwrot uiszczonego wynagrodzenia w sposób odpowiadający sposobowi zapłaty za wizyte
§ 6. Odpowiedzialność
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprawidłowym korzystaniem przez Pacjenta z Serwisu.
- Pacjent zobowiązuje się w trakcie wizyty do podawania danych i składania oświadczeń zgodnych z prawdą. Usługodawca oraz jego personel medyczny nie ponosi odpowiedzialności za skutki będące następstwem podania przez Pacjenta nieprawdziwych danych lub składania nieprawdziwych oświadczeń.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość usług telekomunikacyjnych świadczonych przez operatorów telekomunikacyjnych, za pośrednictwem których Pacjent łączy się z siecią Internet w celu korzystania z Serwisu.
- Pacjent może w każdej chwili zaprzestać korzystania z Serwisu w tym przerwać trwającą wizytę bez ponoszenia żadnych konsekwencji. W celu uniknięcia wątpliwości, Pacjent przerywając wizytę przed czasem jej zakończenia nie jest uprawniony do późniejszego wykorzystania czasu, który pozostał do zakończenia konsultacji medycznej.
- Usługodawca zobowiązuje się świadczyć usługi za pomocą Serwisu na najwyższym poziom. W przypadku wystąpienia ewentualnych problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem Serwisu, nie zależnych od Usługodawcy, których skutkiem może być ewentualna kolizja zarezerwowanego terminu Wizyty lub wykupionej wizyty z terminem wybranym w tym samym czasie przez innego Pacjenta, Usługodawca zastrzega sobie możliwość zapewnienia Pacjentowi możliwie najbardziej dogodnego terminu zamiennego dla wybranej usługi. Pacjent ma prawo nie zaakceptować innego terminu zaproponowanego przez Usługodawcę a tym samym może zrezygnować z usługi, otrzymując zwrot poniesionych kosztów.
§ 7. Reklamacje
- W przypadku świadczenia usług w sposób niezgodny z niniejszym Regulaminem bądź przepisami powszechnie obowiązującego prawa polskiego, Pacjentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
- Reklamacja powinna być złożona pisemnie na adres: ul. Franciszka Walczaka 12BC, 66-400 Gorzów Wielkopolski
- Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać dane osobowe Pacjenta umożliwiające jego identyfikację oraz zapewnienie kontaktu oraz opis przyczyny reklamacji wraz z zakresem żądań.
- Usługodawca rozpatruje reklamacje w terminie maksymalnie 14 dni od daty ich otrzymania.
§ 8 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Niniejszy Regulamin dostępny jest pod adresem elektronicznym www.parafamilia.pl w wersji elektronicznej, umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Pacjent.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa lub w celu ulepszenia jakości świadczonych usług. Pacjenci zostaną poinformowani o zmianach w Regulaminie poprzez umieszczenie informacji o zmianach na stronie Serwisu. Wszelkie zmiany Regulaminu stają się skuteczne w terminie 14 dni od ich opublikowania w sposób opisany w zdaniu poprzednim.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostałoby uznane za nieważne, niezgodne z przepisami prawa lub niewykonalne zostanie ono wyłączone z postanowień niniejszego Regulaminu, które to w dalszym ciągu będą obowiązywać w najszerszym, dopuszczalnym przez prawo zakresie.
- Wszelkie spory wynikające z realizacji postanowień niniejszego Regulaminu oraz świadczonych usług medycznych Strony będą starały się w pierwszej kolejności załatwiać drogą porozumienia. W razie jego braku spory podlegają rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy według przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1822 z późn. zm.).